28 de gen. 2012

Quarta pregunta del Concurs hagiogràfic català: santes i sants tradicionals


Quina santa tradicional catalana, suposadament una de les Onze mil verges, era tinguda per patrona de les fèmines menudes i desnarides segons Joan Amades?


Durant 15 dies, es plantejarà una pregunta diària relacionada amb un sant (o santa) tradicional català. Al final d'aquest període, qui hagi contestat i encertat més vegades i més aviat (cal utilitzar l'eina dels comentaris d'aquest bloc) obtindrà un exemplar dedicat del llibre Devoció, festa i veïnat. Us atreviu?
(Les preguntes en plantejaran a les 12 del migdia. Les respostes es donaran al finalitzar el concurs per si algú s’hi vol afegir a mig fer)

9 comentaris:

Zerosetze ha dit...

Avui que estic al cas i res! Amb aquest 'argument' no conec cap goig... la xilografia sí que 'em sona'

Antoni ha dit...

Si no vaig errat és santa Calamanda, patrona de Calaf.

Joan, no ens coneixem, però la casualitat fa que m'estiguis repassant la meva vida: Girona, Camprodon, Lleida, Badalona i avui, Calaf! Quines coincidències...

A veure si demà continua la cosa així!

Joan Arimany Juventeny ha dit...

Antoni, no es tracta de santa Calamanda de Calaf però vas bé...
Cal tenir en compte que les verges eren onze mil!
Diverses d'aquestes es veneraven a Catalunya.
Lamento haver trencat amb l'itinerari vital que esmentes però, potser, la solució correcta també s'hi ajusta.
Pots tornar-hi...

Antoni ha dit...

Llàstima!

Sóc a punt de donar-me per vençut.
Que potser és santa Úrsula? Era també una de les onze mil, i hi ha relíquies seves a la catedral de Tarragona.

Si ho és, com tu dius s'haurà trencat l'itinerari vital que havia començat dimecres! Si no ho és, em dono, i a veure si demà tinc millor sort!

Júlia ha dit...

Crec que és Santa Córdula, que va anar a parar a Tortosa.

Júlia ha dit...

Perdó: Còrdula.

http://ca.wikipedia.org/wiki/Catedral_de_Tortosa

Joan Arimany Juventeny ha dit...

Hola Júlia, benvinguda de nou.
La cosa es posa emocionant: serà santa Úrsula de Tarragona o serà santa Còrdula?

No defalliu!

Júlia ha dit...

He estat uns dias a fora d'imserso i no podia entrar quan volia i quan entrava ja ho havien endevinat. Endavant, gran concurs, m'encanta.

Zerosetze ha dit...

Apa, que difícil!
Resulta que uns Gozos dedicats a santa Càndida solament, inclouen també al gravat santa Còrdula. Ai las!