25 de gen. 2012

Primera pregunta del Concurs hagiogràfic català: santes i sants tradicionals


A quin sant tradicional català, els francesos, li van fer pujar la mosca al nas?


Durant 15 dies, es plantejarà una pregunta relacionada amb un sant (o santa) tradicional català. Al final d'aquest període, qui hagi contestat i encertat més vegades i més aviat (cal utilitzar l'eina dels comentaris d'aquest bloc) obtindrà un exemplar dedicat del llibre Devoció, festa i veïnat. Us atreviu?
(Les preguntes en plantejaran a les 12 del migdia. Les respostes es donaran en finalitzar el període del concurs per si algú s’hi vol afegir a mig fer)

4 comentaris:

Jesús ha dit...

Sant Narcís de Girona, bisbe fictici "construït" sobre la figura de Narcís de Jerusalem.

Zerosetze ha dit...

Segur, Sant Narcís. La lletra d'uns dels seus goigs, premiats el 1886 al poeta a P.P.P.P., explica el cas:

"Vostra patria defensáreu
dels extrangers enemichs,
y sos atentats inichs
ab las mosques castigáreu,
que de sos pichs al rigor
féren de élls gran mortaldat"

Antoni ha dit...

En efecte és sant Narcís. Cada any l'anem a veure per la festa major de Girona, acompanyant els gegants al so de les gralles.

Heu optat per un començament suau però no me'n refio, com en Guardiola. Me'n vaig a escalfar de cara a demà ;)

miqueldevic ha dit...

Jo ja vaig tard....i no seré pas el primer, però em pica la mosca al nas, i em ve un sorollós atchisss ¡¡¡ I es digui com vulgui la MOSCA, que et "juro" que el Sant és NARCÍS.