18 de nov. 2011

Concurs Sants Històrics Catalans 3

Durant 10 dies, es plantejarà una pregunta relacionada amb un sant (o santa) històric català. Al cap d'aquest període, qui hagi contestat i encertat més vegades (cal utilitzar l'eina dels comentaris d'aquest bloc) obtindrà un exemplar dedicat del Diccionari de sants històrics catalans. Us atreviu?

(Les preguntes en plantejaran a les 3 de la tarda. Les respostes es donaran al finalitzar el concurs per si algú s’hi vol afegir a mig fer)

3a pregunta: Quin sant màrtir històric català és invocat contra la torticoli?


9 comentaris:

Antoni ha dit...

si no vaig errat és Sant Pere Ermengol

jaume ignasi argilés ha dit...

Sant Pere Ermengol, advocat contra la torticoli.

Puigmalet ha dit...

Sant Pere Ermengol, aventurer, lladre i assassí.

Zerosetze ha dit...

Quina casualitat! el mes d'ocubre, amb uns bons amics, vaig passar per Montblanc i vaig trobar una carpeta dels Goigs de les advocacions...de la Guàrdia dels Prats del 2005. A tres goigs surten xilografies similars a aquesta ja que el propòsit era celebrar el VII centenari de la mort de sant Pere Ermengol!!!

L'albergueria ha dit...

Sant Pere Armengol, quasi m'agafa una tortícoli buscant la resposta!

Galderich ha dit...

Sempre arribo tard i quan sóc el primer em precipito... en fi, haurem de passar per caixa que també ha de cobrar l'autor!

Guillem Mercadal ha dit...

Ep, Sant Pere Ermengol. Ai que avui vaig tard tard. Per cert, felicitats pel llibre, he mirat per sobre el que ens vas deixar i està molt bé.

Amics dels Goigs ha dit...

Existeixen uns Gozos a San Pedro Armengol, mártir, religioso del esclarecido orden de Nuestra Señora de la Merced, Redención de Cautivos. Valencia: Imprenta de Laborda,[s.a. però segle XVIII], que porten aquesta mateixa xilografia que ha estat reproduïda també en edicions modernes.

Júlia ha dit...

Sant Pere Ermengol.